Oba jezdci si už minulý týden při testech v Silverstonu pochvalovali, že nové aerodynamické díly jízdní vlastnosti vozu radikálně vylepšily. Už francouzská kvalifikace ukázala, že se nejednalo pouze o zastrašování soupeře. Massa získal pole position a Räikkönen prohrál s Hamiltonem jen kvůli vlastním jezdeckým chybám.
Vše si Fin vynahradil na nedělním startu. Po svém nejlepším odpichu sezony nedal mladému Britovi v McLarenu šanci a zařadil se těsně za týmového kolegu Massu. Měl v nádrži palivo na o tři kola delší jízdu, a to se ukázalo pro konečný výsledek závodu rozhodující.
Napoprvé ještě Massa vedení celkem bez potíží uhájil, ale druhý
pokus už Finovi vyšel. Přálo mu trochu štěstí, protože když se jeho
kolega vrátil ve 43. kole na dráhu,
musel se proplétat mezi jezdci o kolo zpět. Räikkönen navíc zvládá kola
na vjezdu a výjezdu z boxů rychleji než Massa, takže když podruhé
zatočil ve 46. okruhu na trať, byl dvě vteřiny před Massou.
Bylo rozhodnuto. Týmoví kolegové spolu před cílem nesoupeří. To letos už několikrát předvedla dvojka McLarenu. Velká cena Británie se jede už za týden a i kvůli nedávným testovacím jízdám právě v Silverstonu je favoritem Ferrari. V Poháru konstruktérů ale stále ztrácí na McLaren rozdílem třídy. Celých 25 bodů.
McLaren - všechno jednou končí
Pocit, že sezona
je v kapse a nic je nemůže ohrozit, zmizel rychleji, než během Velké
ceny Monaka přišel. Hamiltona určitě zpomalila ve Francii letos
nevýhodná strategie tří zastávek, která na loňských gumách fungovala,
letos na tvrdších směsích ale nepomáhá. Ale ani se dvěma výměnami by
Brit na vozy Ferrari nestačil. To ukazuje i přehled nejrychlejších kol
závodu, kde Hamilton ztrácí na Massu půl vteřinu. I sedmý v cíli Alonso
je v této statistice lepší.
Jakoukoli šanci bojovat o stupně vítězů si nejlepší nováček všech dob prohrál už na startu, kde možná lehce zaspal a od té doby sledoval rudé vozy jen zezadu. Kubica na čtvrtém místě pro změnu nestačil a mladý Brit jel téměř celý závod sám pro sebe. I na osmý pokus dokončil ve formuli 1 na stupních vítězů. To je zcela ojedinělá série.
Úřadující
mistr světa Alonso doplatil na poruchu převodovky v kvalifikaci. Není
sporu o tom, že Štěstěna je letos na straně jeho týmového kolegy. Start
z desátého místa měl podle předpokladů vést výš než na sedmé místo, ale
zastávky v boxech tentokrát nebyly silnou stránkou McLarenu a
pravidelně Španěla posouvaly za pomalejší soupeře, které chvíli předtím
předjel. S Heidfeldem i Fisichellou si během závodu na trati poradil,
přesto skončil za nimi.
Jediným důvodem k optimismu může být pro Alonsa fakt, že rychlost mu nechyběla. Párkrát sice kvůli přemíře snahy vyrovnával smyk, ale jezdil rychleji než v cíli třetí Hamilton se stejným autem.
BMW-Sauber - drží svůj standard
Žádná technická
závada + žádná kolize + porucha jednoho McLarenu = čtvrté a páté místo
a 9 bodů pro BMW-Sauber. Tato rovnice zatím platí na sto procent,
nebližší pronásledovatel Renault totiž navzdory velkohubým prohlášením
Giancarla Fisichelly stále nestačí.
Robert Kubica je po hororové havárii v Kanadě a následné pouze v
Indianapolisu ještě lepší než předtím. Čtvrtým časem získal nejlepší
kvalifikační umístění kariéry a stejnou příčku si nikým neohrožován udržel u v závodě.
Jeho týmový kolega Heidfeld stále odvádí slušný standard, ale v závodě se tentokrát musel poprat s Fisichellou a Alonsem, a když se od nich odpoutal, byl už Polák příliš daleko. Jeho výkon mohly ovlivnit i bolesti zad, kvůli kterým nedokončil páteční trénink. Přesto jeho nejrychlejší kolo bylo lepší než Kubicovo.
Trochu se očekávalo, že po bleskovém startu do sezony nebude vývojové oddělení týmu BMW-Sauber stačit loni lepším soupeřům, ale stáj bavorské automobilky se zatím drží. V Magny Cours to na dráze vypadalo, že je výkonnostně blíž Mclarenu než Renaultu.
Renault - plané naděje
Přestože v kvalifikaci
podlehli kromě dvou velkých týmů jen Kubicovi a všechno vypadalo na
pořádný bodový příděl pro mistrovskou stáj, v cíli z toho nakonec byly
jen tři body. Vedení Renaultu na tribunách důvod k oslavám určitě
nemělo.
Šance pátého na startu Kovalainena padly už v úvodním kole. A finský
pilot nebyl na vině. Zezadu ho naremploval snažící se Trulli s Toyotou.
Stále se lepšící jezdec musel k opravě do boxů a přes pomalejší soupeře se už zpátky nedostal.
Giancarlo Fisichella za sebou udržel Alonso, pátým nejrychlejším kolem závodu potvrdil svou výkonnost, ale to bylo vše. Heidfeld si s ním díky lepší strategii hladce poradil. Stále nabývá na síle nutkavý pocit, že v Renaultu by kromě o trochu lepšího auta potřebovali i nějakou skutečnou jezdeckou hvězdu.
Honda - první světlo na konci tunela
Až v osmém závodě sezony se japonská Honda, která loni ovládla Velkou cenu Maďarska,
radovala z prvních bodů. A poprvé také jasně předčila svůj neoficiální
B-tým Super Aguri. Narychlo přestavěná aerodynamika konečně přinesla
plod úspěchu.
V kvalifikaci poprvé oba piloti s auty v barvách země postoupili do nejlepší desítky. Ze strany Rubense Barrichella to ale bylo vše a v závodě vypadal podobně, jako ve všech předchozích velkých cenách - beznadějně.
Zato Jenson Button zářil. Všichni soupeři čekali, kdy konečně jako obyčejně odpadne, ale Brit se držel. Jel skvěle. Když přidal i šesté nejrychlejší kolo závodu, bylo jasné, že osmou pozici mu už nikdo nevezme. Ambice Hondy míří na zcela jiná umístění, ale v pohledu dosavadního průběhu roku je osmé místo vítaným povzbuzením.
Už před Velkou cenou byly oznámeny významné personální změny v týmu. Tou největší je brzký příchod hlavního aerodynamika Williamsu Loice Bigoise. Honda bude stoupat vzhůru.