Lewis Hamilton

Národnost: | britská ![]() |
Datum narození: | 7.1.1985 |
Rodiště: | Stevenage, Velká Británie | Bydliště: | Velká Británie |
Výška: | 174 cm | Váha: | 68 kg |
Starty: | - | Body: | - |
Vítězství: | - | Pole positions: | 0 |
Nejrychlejší kola: | 0 | Stupně vítězů: | 0 |
První GP: | Austrálie 2007 | ||
První vítězství: | - | ||
Titul šampiona: | - | ||
WWW stránky: | http://www.lewishamilton.com |
Když bylo Lewisi Hamiltonovi 5 let, koupil mu otec auto na dálkové ovládání. Hamilton s ním byl tak úspěšný, že se objevil v TV show Blue Peter a závodil se svým dálkově ovládaným autem. V té době mu bylo šest let.
Když bylo Hamiltonovi 7 let, dostal svojí první motokáru. V roce 1995 vyhrál národní mistrovství motokárových kadetů. Nedlouho poté se sám šel představit Ronu Dennisovi z McLarenu u slavnostní večere, během které se rozdávaly ceny. Dennis mladého Brita od té doby sledoval a v roce 1997 s ním podepsal smlouvu na podporu jeho kariéry.
Hamilton zaznamenal úspěchy v motokárách a na konci roku 2001 podepsal s týmem Manor Motorsport do zimní série Renault. V roce 2002 skončil v této sérii třetí a v roce 2003 této sérii již dominoval a stalem se mistrem. V roce 2004 přešel s tímto týmem do evropské série Formule 3 a skončil celkově pátý. Ve stejném roce poprvé testoval Formuli 1 s týmem McLaren Mercedes.
V roce 2005 přestoupil do týmu ASM a získal titul v evropské sérii F3. Následně přestoupil do GP2 k týmu ART. Brzy začal porážet zkušenějšího týmového kolegu Alexandra Prémata a vyhrál titul mistra GP2 hned na první pokus.
Pro rok 2007 byl oznámen jako závodní jezdec týmu McLaren Mercedes ve Formuli 1.
Formule 1
2007 McLaren Mercedes
Ostatní
2006 GP2 Series - mistr
2005 F3 Euroseries - mistr
2004 F3 Euroseries - pátý
2003 Britská Formule Renault - mistr
2002 Britská Formule Renault - třetí
2001 Britská zimní série Renault - pátý
2000 Formule A: Evropský mistr
1999 Intercontinental A (ICA): Italian \\\"Industrials\\\" mistr, Junior ICA (JICA): vícemistr Evropy
1998 Junior
ICA (JICA): druhý v sérii McLaren Mercedes mistři budoucnosti; čtvrtý v
Italian Open Championship; zapsán do společného programu McLarenu a
Mercedesu na podporu mladých talentů
1997 Třída Junior Yamaha: Super One - britský mistr; Vítěz série McLaren Mercedes mistři budoucnosti
1996 Třída kadetů: Vítěz série McLaren Mercedes mistři budoucnosti; Sky TV Kart Masters mistr; Five Nations mistr
1995 Třída kadetů: Super One - britský mistr; STP mistr
________________________________________________________________
Fernando Alonso

Národnost: | španělská ![]() |
Datum narození: | 28.7.1981 |
Rodiště: | Oviedo, Španělsko | Bydliště: | Oxford, Velká Británie |
Výška: | 171 cm | Váha: | 68 kg |
Starty: | 88 | Body: | 381 |
Vítězství: | 15 | Pole positions: | 15 |
Nejrychlejší kola: | 8 | Stupně vítězů: | - |
První GP: | GP Austrálie 2001 | ||
První vítězství: | GP Maďarska 2003 | ||
Titul šampiona: | 2 (2005,2006 Renault) | ||
WWW stránky: | http://www.fernandoalonso.com |
Když se devatenáctiletý Fernando Alonso v roce 2001 postavil na start Velké ceny Austrálie a stal se třetím nejmladším pilotem F1 v historii, nebylo se čemu divit. Už ve třech letech se totiž proháněl na motokáře, kterou mu postavil jeho otec. Na opravdové závodění si však musel počkat rovných deset let. Jen co vstoupil do španělského mistrovství, stal se králem, a za dva roky se posadil i na světový motokárový trůn. Na malých, ale dábělských strojích závodil ještě v roce 1998.
O talentu nebylo pochyb a tak přišla nabídka jezdit s monoposty. Šampionát Open Telefonica by Nissan sice nepatří ke snadným � motory jsou silné a aerodynamika na špičkové úrovni � ale Fernando deklasoval konkurenci. Nikdy dříve s monoposty nezávodil, ale hned napoprvé vyhrál. Spojení Telefonicy s týmem formule 1 Minardi vyneslo ještě v roce 1999 Alonsovi první test a pro rok 2000 se už stal oficiálním testmanem. Aby se mladíček nenudil, závodil ještě v mezinárodní F3000. V úvodu roku sbíral zkušenosti a tříbil jezdecký styl, aby svůj talent demonstroval v závěru šampionátu. Na Hungaroringu ještě nevyhrál, ale v Belgii nebyl k zadržení, zvítězil a zajistil si celkové čtvrté místo v konečném pořadí.
Budoucnost se rýsovala víc než ostře. Dlohodobý kontrakt nabídl Renault a pro rok 2001 osedlal Minardi. S nejslabším vozem startovního pole se nejednou tvrdě pral, ale výbornými výkony na sebe dokázal upozornit. Pro rok 2002 se ovšem musel s okruhy velkých cen rozloučit. Přestoupil Renaultu, kde týden co týden pilně testoval, doháněl angličtinu, sžíval se s vozem a budoval si postavení uvnitř týmu.
V roce 2003 nahradil Alonso u Renaultu Jensona Buttona a po boku Jarna Trulliho dokázal, že může být týmovéhu kolegovi více než vyrovnaným soupeřem. Získal 55 bodů a šesté místo, které korunoval vítězstvím při Velké ceně Maďarska, kde nadělil Michealu Schumacherovi celé jedno kolo.
Rok 2004 se zcela podle představ nevyvíjel. Alonso jako by ztratil loňské kouzlo. V první části sezony vůz vyhovoval lépe Trulimu. Po dominantním Ferrari získal druhé místo BAR, Alonso byl celkově čtvrtý za Buttonem.
V roce 2005 Renault dominoval v první části sezony a Alonso získal obrovský náskok. Ve druhé části sezony útočil McLaren a Kimi Räikkönen, ale Alonsův náskok byl nedostižný. Španělský jezdec se stal nejmladším mistrem světa.
od tří let motokáry
1999 Euro-Open Movistar
2000 F3000
Formule 1
2001 Minardi: 0 bodů
2002 Renault: testman
2003 Renault: 55 bodů, 6. místo
2004 Renault: 59 bodů, 4. místo
2005 Renault: 133 bodů, 1. místo
________________________________________________________________
Felipe Massa

Národnost: | brazilská ![]() |
Datum narození: | 25.5.1981 |
Rodiště: | Sao Paulo (Brazílie) | Bydliště: | Monte Carlo (Monako) |
Výška: | 166 cm | Váha: | 59 kg |
Starty: | 71 | Body: | 27 |
Vítězství: | 2 | Pole positions: | 3 |
Nejrychlejší kola: | 2 | Stupně vítězů: | - |
První GP: | GP Austrálie 2002 | ||
První vítězství: | GP Turecka 2006 | ||
Titul šampiona: | - | ||
WWW stránky: | http://filipemassa.com |
Peter Sauber se angažováním Kimiho Räikkönena trefil do černého a o stejný kousek se chce letos pokusit s Felipem Massou, který se na start své první velké ceny postaví jako devatenáctiletý. Mladík při testech ukázal, že dokáže jezdit pekelně rychle, i když se občas podívá mimo trať. Dravost ani rychlost mu tedy nechybí, zda má dostatek trpělivosti, ukáže až průběh sezóny.
Brazilec začal stejně jako většina jeho f1 kolegů se závoděním už v útlém věku. Felipe sedl do motokáry v osmi letech a hned skončil v šampionátu Sao Paula čtvrtý a jezdil zde až do roku 1998, kdy přešel na monoposty. V brazilské formuli Chevrolet skončil v debutové sezóně pátý a v roce 1999 se mohl honosit titulem šampion Brazílie.
V jižní Americe je konkurence nesmírně tvrdá a jen ti nejlepší se mohou za štěstím vydat do Evropy. Hned v prvním roce vyhrál italký šampionát formule Renault, o rok později pozici obhájil a přidal ve stejné kategorii ještě titul evropský. Za šestici vítězství patřila v roce Massovi korunka šampiona v evropském mistrovství F3000 závod před koncem sezóny.
Felipe Massa si už v zimním testování před debutovou sezónou ve formuli 1 vysloužil přezdívku crashmana a jezdil více únikovými zónami než po trati. V úvodních závodech se své pověsti držel, ale s přibývajícím sebevědomím a zkušenostmi začal šlapat na krk svému týmovému kolegovi Heidfeldovi. Nebýt týmové strategie při GP Německa, kdy musel Brazilec Nicka pustit na šesté místo, dělil by oba piloty pouze jeden mistrovský bod. Massa si právem zaslouží titul nejlepšího nováčka roku 2002.
1998 brazilská formule Chevrolet
1999 šampion brazilské formule Chevrolet
2000 evropský a italský šampion formule Renault
2001 šampion evropské formule 3000
Formule 1
2001 Sauber: testman
2002 Sauber: 4 body, 12. místo
2003 Ferrari: testman 2003 F1 Testovací jezdec: Scuderia Ferrari Marlboro
2004 F1: Sauber Petronas, 12.pozice , 12 bodů
2005 F1: Sauber Petronas, 13. pozice, 11 bodů
2006 F1 Testovací jezdec: Scuderia Ferrari Marlboro
________________________________________________________________
Kimi Räikkönen

Národnost: | finská ![]() |
Datum narození: | 17.10.1979 |
Rodiště: | Espoo - Finsko | Bydliště: | Londýn - Velká Británie |
Výška: | 175 cm | Váha: | 71 kg |
Starty: | 85 | Body: | 281 |
Vítězství: | 9 | Pole positions: | 8 |
Nejrychlejší kola: | 16 | Stupně vítězů: | 30 |
První GP: | GP Austrálie 2001 | ||
První vítězství: | GP Malajsie 2003 | ||
Titul šampiona: | - | ||
WWW stránky: | http://kimiraikkonen.com |
Kimi sedlal motokáry už od osmi let, ale závodit začal až v desíti. Jak rostl, zlepšoval se a v roce 1997 na sebe výrazně upozorňoval. Krom finského a skandinávského mistrovství vyhrál evropskou grand prix. V roce 1999 jezdil stále motokáry, ale pošihlával po monopostech. Vyzkoušel formuli Ford, ale zjistil, že to není pravé ořechové a v roce 2000 naskočil do britské formule Renault, kde z deseti závodů sedm vyhrál a ve zbylých vyšplahl na stupně vítězů.
Peter Sauber potřeboval pro rok 2001 mladého, rychlého, zkušeného a hlavně levného závodníka, který by dokázal držet krok s talentovaným Nickem Heidfeldem. Buttonův manažer jej odmítl, ale nabídl mu právě Räikkönena, který do té doby odjel jen 23 formulových závodů. Po třídenních testech v Mugellu bylo jasno - Räikkönen je rychlý a mladý, ale pořád moc nezkušený. V zimních testech nasbíral dostatečný počet kilometrů, ale kvůli absenci zkušenosti z f3 a f3000 dostal superlicenci nutnou k závodění v f1 pouze na několik závodů. Mladý Fin musel přesvědčit, že nebude pro ostatní nebezpečím.
Debut v Austrálii zvládl Kimi na jedničku s hvězdičkou a po penalizaci Oliviera Panise získal bod za šesté místo. Mladíček se rychle učil a na konci sezóny měl v držení desáté místo za devět bodů. Nejen že dokázal své schopnosti, ale ukázal dlouhý nos všem, co jej na začátku roku kritizovali a protestovali proti udělení superlicence. Navíc Kimi vydělal Peteru Sauberovi hezký balík, když o něj projevil zájem McLaren. Byla by škoda tak talentovaného jezdce držet u průměrného týmu a za šek s několika nulami předčasně ukončil tříletý kontrakt.
Smůla - jinak se odstoupení z jedenácti závodů sezóny zhodnotit nedá. Kimi doplácel na nespolehlivost vozu. Jen maličko, přesněji pět kol, jej ve Francii dělilo od premiérového vítězství, ale olejová skrvna přihrála triumf Michaelu Schumacherovi. Mladý Fin se stal důstojným nástupcem Miky Häkkinena. V kvalifikacích dával na zadek zkušenějšímu Coulthardovi a i když v celkovém pořadí svou výhodu nedokázal kvůli technice využít, má právo být na sebe hrdý.
od osmi let motokáry
1999 formule Ford, 7. místo; formule Renault, vítěz zimní série
2000 formule Renault, 7 vítězství, 10 závodů
Formule 1
2001 Sauber: 10. místo, 9 bodů
2002 McLaren: 6. místo, 24 bodů
2003 McLaren: 2. místo, 91 bodů 2004 West McLaren Mercedes: 7.místo, 45 bodů, 4x stupně vítězů, 1x pole position, 2x nejrychlejší kolo
2005 West McLaren Mercedes: 2.místo, 112 bodů, 7x vítězství, 12 stupně vítězů, 5x pole position, 10x nejrychlejší kolo
Heikki Kovalainen

Národnost: | finská ![]() |
Datum narození: | 19.10.1981 |
Rodiště: | Finsko - Suomussalmi | Bydliště: | Finsko |
Výška: | 172 cm | Váha: | 66 kg |
Starty: | - | Body: | - |
Vítězství: | - | Pole positions: | - |
Nejrychlejší kola: | - | Stupně vítězů: | - |
První GP: | VC Austrálie 2007 | ||
První vítězství: | - | ||
Titul šampiona: | - | ||
WWW stránky: | - |
Christijan Albers

Národnost: | holandská ![]() |
Datum narození: | 16.4.1979 |
Rodiště: | Eindhoven (Holandsko) | Bydliště: | Laaren (Holandsko) |
Výška: | 176 cm | Váha: | 64 kg |
Starty: | 37 | Body: | 4 |
Vítězství: | - | Pole positions: | - |
Nejrychlejší kola: | - | Stupně vítězů: | - |
První GP: | GP Austrálie 2005 | ||
První vítězství: | - | ||
Titul šampiona: | - | ||
WWW stránky: | http://christijan.com |
Christijan Albers začal svou kariéru v F1 v roce 2005 v týmu Minardi. Přestoupil poněkud netradičně z DTM.
Ve své první sezoně dosáhl na 4 body, za páté místo v GP USA, do kterého nenastoupily týmy Michelinu, takže pro 4 body za páté místo stačilo porazit jen týmového kolegu.
Pro sezonu 2006 podepsal smlouvu s týmem Midland F1.
1998 Německá F3, 5. místo, 120 bodů1999 Německá F3, 1. místo, 229 bodů
2000 F3000, 25. místo, 0 bodů
2001 Testovací jezdec Minardi
DTM 14. místo, 19 bodů
2002 testy F1
DTM 12. místo, 5 bodů
2003 DTM 2. místo, 64 bodů
2004 DTM 3. místo, 50 bodů
2005 Minardi 19. místo, 4 body
2006 MF1 Racing
________________________________________________________________
Jenson Button

Národnost: | britská ![]() |
Datum narození: | 19.1.1980 |
Rodiště: | Frome (Velká Británie) | Bydliště: | Monte Carlo (Monako) |
Výška: | 182 cm | Váha: | 68 kg |
Starty: | 119 | Body: | 223 |
Vítězství: | 1 | Pole positions: | 3 |
Nejrychlejší kola: | - | Stupně vítězů: | 12 |
První GP: | GP Austrálie 2000 | ||
První vítězství: | GP Maďarska 2006 | ||
Titul šampiona: | - | ||
WWW stránky: | http://www.jensonbutton.com |
Jen dva roky jezdil 20ti letý Brit ve formulích a dostal příležitost, aby ukázal svůj talent. Při přímém souboji s Brunem Janquierou o volnou sedačku u Williamsu obstál a do historie se zapsal jako pátý nejmlaší závodník a vůbec nejmladší Brit závodící ve formuli 1.
Jenson však svůj talent dokazoval už v nižších soutěžích. V roce 1998 vstoupil do Formule Ford a hned se stal šampionem. O rok později se proháněl na Britských ostrovech s formulí 3. Další krok je už známý - samotná formule 1. Ze současných pilotů udělal stejný skok pouze Jarno Trulli.
První sezóna v královské třídě skončila pro mladého Brita překvapivě. Vybojoval 12 bodů a v závěru sezóny ukazoval týmovému kolegovi, Ralfu Schumacherovi, záda. Těžko šlo věřit tomu, že dal pro sezónu 2001 Frank Williams příležitost Juanu Pablu Montoyovi a Jensona Buttona propůjčil Benettonu.
Změna prostředí a jankovitost benettonu, který byl osazen revolučním motorem Renault, Brita rozhodila natolik, že se po celou sezónu potácel na konci startovního pole a nestačil na svého týmovhého kolegu Giancarla Fisichellu. Jenson ve své druhé sezóně vyhořel, ale je mladý a bude mít čas na nápravu. Koneckonců, vše špatné je k něčemu dobré.
Ani třetí sezóna nedala jednoznačnou odpověď, jak velký talent Jenson Button je. Za sezónu získal o tři body více než jeho týmový kolega, ale v kvalifikacích byl Ital Jarno Trulli jedenáckrát lepší. "Myslím, že je dobrý, je to fajn mladý člověk, který si místo ve formuli 1 zaslouží, ale může se jednou stát tím nejlepším Nemyslím si to," ohodnotil Buttona na konci sezóny 2002 jeho technický ředitel Mike Gascoyne a není k tomu co dodat. Jenson začně další sezónu s týmem BAR, kde jej čeká Jacques Villeneuve. Mladý Brit má před sebou další náročnou zkoušku.
V týmu BAR se stal Jenson Button i oproti Villeneuvovi suverénní jedničkou a jeho dominance platila i po boku japonce Takumy Sata v letech 2004 a 2005. Rok 2004 znamenal nejlepší sezonu pro BAR a nejlepší dosavadní pro Buttona, v poháru jezdců skončil hned za dominující dvojicí Ferrari a zejména díky jeho výkonům tým BAR získal druhé místo v poháru konstruktérů.
V roce 2004 zaujal Button skandálem, když podepsal smlouvu s Williamsem, v době kdy byl nicméně smluvně vázán k BARu a tak musel sezonu 2005 odjezdit opět v BARu. Před sezonou nicméně podepsal s Williamsem na tok 2006 a během nezdařené sezony 2005 si i toto rozhodnutí rozmyslel a ze smlouvy se vykoupil, aby mohl nakonec zůstat v BARu, který nyní plně vlastní Honda. Do sezony 2006 jej čeká velká výzva v podobě nového týmového kolegy, Rubense Barrichella.
od devíti let motokáry
1997 nejmladší šampion třídy Super A
1998 šampion britské Formule Ford
1999 nejlepší nováček britské F3
Formule 1
1999 Prost: testman
2000 Williams: 12 bodů, 8. místo
2001 Benetton/Renault: 2 body, 17. místo
2002 Renault: 12 bodů, 7. místo
2003 B.A.R: 17 bodů, 9. místo
2004 BAR: 85 bodů, 3. místo
2005 BAR: 37 bodů, 9. místo
________________________________________________________________
Rubens Barrichello

Národnost: | brazilská ![]() |
Datum narození: | 23.5.1972 |
Rodiště: | Sao Paulo (Brazílie) | Bydliště: | Monte Carlo (Monako) |
Výška: | 172 cm | Váha: | 70 kg |
Starty: | 233 | Body: | 519 |
Vítězství: | 9 | Pole positions: | 13 |
Nejrychlejší kola: | 15 | Stupně vítězů: | 61 |
První GP: | GP JAR 1993 | ||
První vítězství: | GP Německa 2000 | ||
Titul šampiona: | - | ||
WWW stránky: | http://www.barrichello.com.br/ |
Rubens se řadí k jedněm z nejtalentovanějších jezdců. Ve svých 17 letech už měl na svém kontě 5 titulů z motokár, rychle se tak mohl posunout a vyhrát GM Euroserie. V roce 1991 přišla na řadu Formule 3. Hned ji vyhrál pro West Surrey Racing. Příští rok zkusil Formuli 3000. Skončil až třetí.
V roce 1993 dostal první šanci prokázat své kvality ve Formuli 1. Bylo to s týmem Eddieho Jordana na jihoafrické Velké ceně. Kvalifikoval se čtrnáctý, ale převodovka ho zradila ve 31. kole. Později ve svém teprve třetím závodě málem skončil druhý za svým hrdinou Ayrtonem Sennou.
V roce 1994 Rubens získal svou první pole-position; Mokrý závod ve Spa-Francorchamps však nedokončil, když dostal smyk v devatenáctém kole. Tehdy skončil třetí na Pacifik Grand Prix a k tomu získal ještě pět dalších čtvrtých míst. V roce 1995 ho provázelo mnoho mechanických problémů, ale přesto se mu v Kanadě podařilo poprvé získat druhé místo.
V roce 1997 se upsal Stewartu a podařilo se mu pro tým získat jediné body za druhé místo v Monaku. O rok později se mu opět příliš nedařilo. Skončil dvakrát pátý - v Kanadě a Španělsku, devětkrát nedokončil a zranil se při nepovedeném startu na Belgické Grand Prix. Sezónu nakonec uzavřel se 4 body na svém kontě a na 12. místě.
V roce 1999 dělal týmového kolegu Johnnymu Herbertovi. Sezóna začala výborně, ale jeho vůz ho při mnoha příležitostech zklamal. Tam, kde jeho vůz fungoval, ale Rubens dokozaval, jak dobrý jezdec je. Jednou dokonce na mokru získal pole-position. V polovině sezóny už začaly prosakovat zvěsti, že Rubens podepsal s Ferrari na sezónu 2000 výměnou za Eddieho Irvina.
V sezóně 2000 se tedy Barrichello objevil v rudém overalu Ferrari. Jak sám řekl, splnil si tím svůj dávný sen. Ve Ferrari se mu splnil další - vítězství. Bylo to v Německu. Kde porazil i úřadujícího šampióna Miku Häkkinena. Sezónu zakončil na čtvrtém místě.
V dalším roce si Rubens o polepšil o příčku výše, i když ze sedmnácti závodů nevyhrál ani jeden a byl výkonnostně tak nepřesvědčivý, že týmový šéf Jean Todt zvažoval ukončení angažmá a neprodloužení smlouvy. Brazilský pilot se však otřepal a v závěru sezóny bojoval o stříbrnou příčku, kterou nakonec získal pilot Mclarenu David Coulthard.
Rubens Barrichello už nebude mužem jedné grand prix. Rok 2002 byl nejlepším za jeho kariéru. Vyhrál tři závody, čímž sice nemohl konkurovat svému upřednostňovanému týmovému kolegovi Michaelu Schumacherovi, ale výkony byly proti předchozí sezóně mnohem jistější a přesvědčivější. Druhá příčka náleží Rubensi právem, i když se do ni značné míry zasloužila špičková technika jeho stáje.
Rubens Barrichello v týmu Ferrari zůstal až do konce roku 2005, roku kdy se Ferrari poprvé za brazilcovo působení nedařilo. Podepsal smlouvu s týmem Honda Racing a stal se týmovým kolegou Jensona Buttona.
od 9 let motokáry
5x mistr Brazílie
1989 Formule Ford: 4. místo
1990 šampion Formule Opel Europe
1991 britská F3: 3. místo
1992 Formule 3000: 2. místo
Formule 1
1993 Jordan: 2 body, 17. místo
1994 Jordan: 19 bodů, 6. místo
1995 Jordan: 11 bodů, 11. místo
1996 Jordan: 14 bodů, 8. místo
1997 Stewart: 6 bodů, 13. místo
1998 Stewart: 4 body, 12. místo
1999 Stewart: 22 bodů, 7. místo
2000 Ferrari: 62 bodů, 4. místo
2001 Ferrari: 56 bodů, 3. místo
2002 Ferrari: 77 bodů, 2. místo
2003 Ferrari: 65 bodů, 4. místo
2004 Ferrari: 114 bodů, 2. místo
2005 Ferrari: 38 bodů, 8. místo (4x pódium)
________________________________________________________________
David Coulthard

Národnost: | skotská ![]() |
Datum narození: | 27.3.1971 |
Rodiště: | Twynholm (Skotsko) | Bydliště: | Monte Carlo (Monako) |
Výška: | 182 cm | Váha: | 75 kg |
Starty: | 193 | Body: | 499 |
Vítězství: | 13 | Pole positions: | 12 |
Nejrychlejší kola: | 18 | Stupně vítězů: | 60 |
První GP: | GP Španělska 1994 | ||
První vítězství: | GP Portugalska 1995 | ||
Titul šampiona: | - | ||
WWW stránky: | http://www.davidcoulthard-f1.com |
David byl nadějným talentem už v době, kdy jezdil motokárové závody. Za výkony ve Formuli Ford obdržel premiérovou cenu McLaren Young Driver of the Year. Tato cena mu zároveň pootevřela dvířka do formule 1.
Zlomená noha ze Spa vyřadila mladého Coultharda z většiny závodů. V roce 1991 si vše plně vynahradil dvěma vítězstvími v mezinárodním mistrovstí formule 3 v Zandvoortu a Macau. Coulthardovi zbýval k elitě mezistupínek F3000. V roce 1992 si v týmu Paul Stewart Racing (později tým f1) vyjel osmé místo a o rok později poskočil na místo třetí.
Williams mu nabídl místo testovacího pilota, k závodění se zpočátku nedostal a musel se spokojit s formulí 3000 a testováním. Až smrtelná havárie Ayrtona Senny v Imole přinesla Davidovi první závod v královské třídě. Přestože nastoupil pouze do osmi závodů, skončil v závěrečném účtování osmý.
První vítězství přišlo při GP Portugalska v roce 1995. U Williamsu jezdil s Damonem Hillem, který marně bojoval s Michaelem Schumacherem a jeho Benettonem o titul mistra světa. Skot se v tabulce zařadil se 49 body hned za tuto dvojici.
Partnerství s Mikou Hakkinenem a McLarenem, které tvrdá dodnes, se uskutečnilo před sezónou 1996. McLaren se pomalu zlepšoval ale krok s Williamsy držet nedokázal. Na vítěznou cestu se vrátil až v úvodním závodě sezóny 1997 v Melbourne, kde si David připsal druhé vítězství. Další vítězství v Monze jej vyneslo na třetí příčku v šampionátu, o kterou se dělil s Jeanem Alesim.
Od roku 1998 hraje sympatický Skot u McLarenu druhé housle. Přestože jej stíhal jeden technický problém za druhým, skončil za Mikou Hakkinenem a Michaelem Schumacherem třetí.
Štestěna byla otočena zády i rok následující. David vybojoval vítězství na okruhu v Silverstone, ale v pořadí šampionátu skončil až čtvrtý, když se před něj ještě protlačil Heinz Harald Frentzen.
Vstup celého McLarenu do sezóny 2000 vůbec nevyšel. V úvodním závodě nedokončil ani jeden z pilotů, ze druhého byl Coulthard diskvalifikován. Když došlo na lámání chleba, dal tým přednost Miku Häkkinenovi a možnosti zisku třetího titulu v řadě. I přes tuto okolnost byl sezóna 2000 tou nejlepší, kterou David za 6 let ve formuli 1 zažil.
V roce 2001 měl Coulthard poprvé nad Häkkinenem převahu. Do GP Monaka dokázal s Michaelem Schumacharem držet krok. V těsných uličkách Monte Carla byl Skot v kvalifikaci nejrychlejší, ale zhasnutí motoru na startu jej odkázalo až na konec startovního pole. Tam narazil na Enriqua Bernoldiho, jenž mu nedal šanci dostat se vpřed. DC se šance na titul nechtěl vzdát, ale po závodě v Maďarsku se musel namísto první příčky soustředit na boj o druhou, kterou nakonec dokázal před Barrichellem a Ralfem Schumacherem uhájit.
Jediné vítězství v sezóně odráželo formu stáje McLaren i Davida Coultharda v roce 2002. V bitvě o třetí místo na Ralfa Schumachera s Juanem Pablem Montoyou nestačil a musel se spokojit s pátým. Důvodů ke spokojenosti nebylo mnoho a to jsme ještě nepřipomněli, že mnohem mladší týmový kolega Räikkönen vyhrál kvalifikační souboje poměrem 10-7. Že by už Davidova hvězda pohasínala
V roce 2003 už se Räikkönen stal dominující týmovou jedničkou a bojoval o titul s Michaelem Schumacherem. Tým navíc již v průběhu sezony oznámil, že angažuje pro rok 2005 Juana Pabla Montoyu.
Rok 2004 byla patrná snaha Coultharda ukázat co v něm vězí, nicméně s rostoucí agresivity byla patrná nervozita a nebývalé chyby. Coulthard přesto potvrdil větší spolehlivost, ale bodově vyšel proti Räikkönenovi opět hůře. Zdálo se, že jeho kariéra končí, ale nakonec získal překvapivě místo v týmu Red Bull Racing, který nahradil Jaguar.
Coulthard nastoupil za Red Bull jako politý živou vodou. Red Bull byl spolu s Toyotou překvapením roku. Přestože nakonec zůstal opět jen na sedmém místě, získal 34 bodů, tedy téměř 3.5 krát více než v předchozí sezoně. Coulthardovi byla prodloužena smlouva a stal se dominujícím členem týmu nejen v pozici jezdce, ale dostal i více kompetencí v zákulisí.
od devíti let motokáry
1989 šampion britské formule Ford
1990 formule Vauxhall Lotus
1991 britská F3, 2. místo
1992 F3000, 9. místo
1993 F3000, 3. místo; 24 hodin LeMans, vítěz třídy GT
Formule 1
1994 Williams: 8. místo, 14 bodů, 8 závodů
1995 Williams: 9. místo, 49 bodů
1996 McLaren: 7. místo, 18 bodů
1997 McLaren: 3. místo, 36 bodů
1998 McLaren: 3. místo, 56 bodů
1999 McLaren: 4. místo, 48 bodů
2000 McLaren: 3. místo, 73 bodů
2001 McLaren: 2. místo, 65 bodů
2002 McLaren: 5. místo, 41 bodů
2003 McLaren: 7. místo, 51 bodů 2004 McLaren: 10.místo, 24 bodů
2005 Red Bull: 12.místo, 24 bodů
________________________________________________________________
Anthony Davidson

Národnost: | anglická ![]() |
Datum narození: | 18.4.1979 |
Rodiště: | Hemel Hempstead | Bydliště: | Velká Británie |
Výška: | 165 cm | Váha: | 56 kg |
Starty: | 3 | Body: | - |
Vítězství: | - | Pole positions: | - |
Nejrychlejší kola: | - | Stupně vítězů: | - |
První GP: | GP Maďarska 2002 | ||
První vítězství: | - | ||
Titul šampiona: | - | ||
WWW stránky: | http://anthonydavidson.info |
2001 testovací jezdec BAR Honda
2002 Minardi 2 závody
2003 testovací jezdec BAR
2004 testovací jezdec BAR
2005 BAR - jeden závod + testovací jezdec BAR
2006 testovací jezdec Honda
________________________________________________________________
Giancarlo Fisichella

Národnost: | italská ![]() |
Datum narození: | 14.3.1973 |
Rodiště: | řím (Itálie) | Bydliště: | Monte Carlo (Monako) |
Výška: | 172 cm | Váha: | 68 kg |
Starty: | 178 | Body: | 246 |
Vítězství: | 3 | Pole positions: | 3 |
Nejrychlejší kola: | 2 | Stupně vítězů: | - |
První GP: | GP Austrálie 1996 | ||
První vítězství: | GP Brazílie 2003 | ||
Titul šampiona: | - | ||
WWW stránky: | http://giancarlofisichella.com |
Giancarlo dosáhl velkých úspěchů v motokárách před tím než vstoupil roku 1991 do týmu Formule Alfa Boxer, tedy prvního týmu, kde se mu dostalo možnosti řídit automobil.
Poté závodil tři sezóny v italské Formuli 3 za RC Motosport. V roce 1993 skončil celkově druhý, aby si již o rok později zakusil, jaké to je třímat v rukou pohár. V této sezóně také vyhrál závod v Monaku a dvě předkola mezinárodního závodu v Macau.
Účast na mezinárodním šampionátu cestovních vozů v letech 1995 a 1996 v barvách Alfa Romeo neznamenal zanevření na vozy s odkrytými koly. Ještě roku 1996 si odbyl svůj debut ve Formuli 1, kde působil v Minardi až do té doby, než byl nahrazen Giovannim Lavaggiem.
Giancarlo se lepšil a lepšil. Pomohl si zejména svým příchodem do Jordanu v sezóně 97, když se na Velké ceně Belgie umístil na druhém místě. Během německého závodu se dokonce dostal vedení, ale musel odstoupit kvůli technickým potížím. Sezónu ukončil na osmém místě a přestoupil do Benettonu.
Tehdy se dočkal své vůbec první pole position. Rok 1998 pro něj tedy znamenal deváté místo a šestnáct bodů. Giancarlo Fisichella se zdá být jednou z rostoucích hvězd Formule 1, ačkoliv sezóna 1999 se mu pro něj nevyvinula tak, jak by si představoval. Skončil opět na devátém místě se třinácti body.
Alex Wurz nedokázal s Giancarlem Fisichellou v roce 2000 držet krok, a proto mohl Ital lenošit. Přesto dokázal získat 20 bodů, čímž svého týmového kolegu zahanbil natolik, že Rakušan raději odešel testovat k McLarenu.
Fisichelův nezájem zlepšoval se a nedostatek motivace nepadl do oka týmovému šéfovi Flaviu Briatoremu, který se jal italskému závodníkovi vyhrožovat, a Jenson Button měl být zkouškou ohněm. Fisichella své týmové kolegy vždy deklasoval a k převapení pozorovatelů tomu bylo i tentokráte. Giancarlo byl stále o několik míst vpřed a odměnou mu bylo umístění na stupních vítězů v GP Belgie. Ani to jej však u Benettonu/Renaultu neudrželo a nedobrovolně si musel prohodit své místo s jiným Italem - Jarnem Trullim.
Giancarlo neměl v sezóně 2002 větších problémů. Jordan EJ12 sice nepatřil k nejspolehlivějším, ale Giancarlo za jeho volantem odváděl dobrou práci. Nenechal se zahanbit mladým týmovým kolegou Satem a narozdíl od předchozích let nezlenivěl.
O rok později k tomu dokonce, pravda za šťastných okolností přidal vítězství při Velké ceně Brazílie, která byla díky dešti hodně zmatená. Navíc sami organizátoři nezjistili včas, že závod zastavili, když byl již Fisichella na prvním místě a tak původně předali zlato Räikkönenovi.
V roce 2004 padl základ pro budoucí šanci italského jezdce. Byl angažován do týmu Sauber a po boku nadějného Felipe Massy odváděl vynikající práci. K jeho angažování do Renaultu pro sezonu 2005 údajně pomohly údaje z telemetrie jeho vozu.
Rok 2005 byl vítězný pro Renault. Fisichella jej začal vítězstvím v Austrálii, ale tím pro něj vavříny prakticky skončily. V celé sezoně zůstal ve stínu Fernanda Alonsa, který získal mistrovský titul. Zčásti mohla za slabší výkony technika, ale i tak byl Fisichella po většinu roku pomalejší.
V roce 2006 doufá, že se situace změní, napomoci by mohl fakt, že Alonso má podpesanou smlouvu s McLarenem pro rok 2007.
od 11 let motokáry
1989 Mistrovství Evropy, 2. místo; Mistrovství světa, 4. místo
1990 národní šampionát, 5. místo
1991 Formule Alfa-Boxer
1992 italská F3, 8. místo
1993 italská F3, 2. místo
1994 šampion italské F3
1995 mistrovství cestovních vozů DTM, továrná jezdec Alfy Romeo
1996 mistrovství cestovních vozů DTM, továrná jezdec Alfy Romeo
Formule 1
1995 Minardi: testman
1996 Minardi: 8 závodů, 0 bodů
1997 Jordan: 20 bodů, 8. místo
1998 Benetton: 19 bodů, 9. místo
1999 Benetton: 13 bodů, 19. místo
2000 Benetton: 18 bodů, 6. místo
2001 Benetton: 8 bodů, 11. místo
2002 Jordan: 7 bodů, 11. místo
2003 Jordan: 12 bodů, 12. místo 2004 Sauber: 22 bodů, 11. místo 2005 Renault: 58 bodů, 5. místo
________________________________________________________________
Nick Heidfeld

Národnost: | německá ![]() |
Datum narození: | 10.1.1977 |
Rodiště: | Mönchengladbach (Německo) | Bydliště: | Monte Carlo (Monako) |
Výška: | 165 cm | Váha: | 60 kg |
Starty: | 116 | Body: | 79 |
Vítězství: | - | Pole positions: | 1 |
Nejrychlejší kola: | - | Stupně vítězů: | 3 |
První GP: | GP Austrálie 2000 | ||
První vítězství: | - | ||
Titul šampiona: | - | ||
WWW stránky: | www.nick-heidfeld.de |
Kariéru Nicka Heidfelda provázely už od začátku velké úspěchy. Už od devíti let jezdil motokárové závody a sbíral jedno ocenění za druhým. Na obrátkách nabrala v roce 1994, když v německé Formuli Ford 1600 vyhrál osm z devíti závodů, následující rok přešel do vyšší kategorie FF1800 , kterou vyhrál díky čtyřem vítězstvím a pětinásobmnou účastí na stupních vítězů.
Každý z pilotů f1 musel přejít přes formuli 3 a ani Nick nebyl vyjímkou. V prvním roce závodění získal trojici vítězství a v závěrečném účtováním skončil třetí. Při přestižní GP v Macau vybojoval pole position a celkově skončil šestý.
Už v roce 1997 jej McLaren zvolil mladíkem roku a nabídl mu testovací smlouvu. Krom toho jezdil Heidfeld nadále německou formuli 3, kde vybojoval titul.
Sezónu 1998 zahájil ve formuli 3000 a ke dvěma pole positions a fastest laps přidal ještě trijici vítězství v Monaku, Hockenheimu a Hungaroringu. Němec se zalíbil junioorskému týmu McLarenu a v jeho barvách v roce 1999 dominoval celému šampionátu ziskem 53 bodů.
Po skvělém výkonu bylo jasné, že Nick dostane příležitost ve formuli 1. Své dveře mu otevřel Alain Prost. Nickovi se ovšem vůbec nedařilo a vinou nespolehlivé techniky často závod nedokončil. Satisfakcí mu bylo alespoň to, že dokázal porážet zkušeného Jeana Alesiho.
V sezóně 2001 už Nick startoval u Sauberu, který je obecně považován za černého koně šampionátu. Vůz Sauber C20 se povedl nad očekávání a německý závodník vystoupil v deštivé GP Brazílie na sebe upozornil umístěním na stupních vítězů. K Nickově smůle na sebe více upoutal jeho mladý týmový kolega Kimi Räikkönen. Ačkoliv měl kontakty s McLarenem Nick, dostal místo po Häkkinenovi mladý Fin.
Se Sauberem Nick Heidfeld myšlenky na titul mít nemohl, ale ani desáté místo není k zahození, když má v kapse dlouhodbý kontrakt s McLarenem. Německý pilot se snažil a proti vysocehodnocenému nováčkovu Felipemu Massovi obstál, i když ne bez ztráty kytičky. Nebýt zrežírovaného finiše GP Německa, kdy musel Massa Heidfedla pustit na šesté místo, dělil by oba piloty pouhý bod.
od 9 let motokáry
1994 šampion německé Formule Ford 1600
1995 šampion německé Formule Ford 1800
1996 německé F3, 3. místo
1997 šampion německé F3
1998 F3000, 2. místo
1999 šampion F3000
Formule 1
1998 McLaren: testman
1999 McLaren: testman
2000 Prost: 0 bodů
2001 Sauber: 12 bodů, 8. místo
2002 Sauber: 7 bodů, 10. místo
2003 Sauber: 6 bodů, 14. místo 2004 BMW Williams: 0 bodů, 23. místo
________________________________________________________________
Robert Kubica

Národnost: | Polská ![]() |
Datum narození: | 7.12.1984 |
Rodiště: | Krakow, Polsko | Bydliště: | Krakow, Polsko |
Výška: | 184 cm | Váha: | 74 kg |
Starty: | 6 | Body: | 6 |
Vítězství: | - | Pole positions: | 0 |
Nejrychlejší kola: | 0 | Stupně vítězů: | 1 |
První GP: | GP Bahrajnu 2006 | ||
První vítězství: | - | ||
Titul šampiona: | - | ||
WWW stránky: | http://www.kubica.pl |
2001
F.Renault 2000 Italia: RC Motorsport, 13, 27 body (1 stupeň vítězů, 1 nejrychlejší kolo) 2002F.Renault 2000 Italia: RC Motorsport, 2, 188 body (4 vítězství, 6 stupně vítězů, 3 nejlepší startovní pozice, 5 nejrychlejší kola) 2003
F3 Euro: Prema Powerteam, 12, 31 body (1x vítězství, 2x stupně vítězů, 3 nejrychlejší kola) �
F3 British: Prema Powerteam, 2 závody 2004
F3 Euro: ASL-Mücke Motorsport, 7, 53 body (3x stupně vítězů) 2005
WS Renault: Epsilon Euskadi, Mistr světa, 154 bodů (4 vítězství, 11 stupně vítězů, 3 nejlepší startovní pozice, 1 nejrychlejší kolo) 2006
F1 Testovscí jezdec BMW Sauber F1 Team
________________________________________________________________
Nico Rosberg

Národnost: | německá ![]() |
Datum narození: | 27.6.1985 |
Rodiště: | Wiesbaden (Německo) | Bydliště: | Německo |
Výška: | 178 cm | Váha: | 69 kg |
Starty: | 18 | Body: | 2 |
Vítězství: | - | Pole positions: | 0 |
Nejrychlejší kola: | 1 | Stupně vítězů: | 0 |
První GP: | Bahrajn 2006 | ||
První vítězství: | - | ||
Titul šampiona: | - | ||
WWW stránky: | http://www.nicorosberg.com |
Nico Rosberg po úspěších v nižších soutěžích a testování pro tým BMW WilliamsF1 v roce 2004 a 2005 vstoupil do šampionátu F1 jako závodní jezdec v sezoně 2006. Po oddělení automobilky BMW od týmu Williams zaujal ve Williamsu post závodního jezdce po boku Marka Webbera.
1996 - 2001: Motokáry
2002: Německá Formule BMW, šampion
2003: Eurosérie F3, 8. místo, tým Rosberg
2004: Eurosérie F3, 4. místo, tým Rosberg
2005: GP2, šampion, tým ART
________________________________________________________________
Adrian Sutil

Národnost: | německá ![]() |
Datum narození: | 11.1.1983 |
Rodiště: | Starnberg - Německo | Bydliště: | Německo |
Výška: | 183 cm | Váha: | 75 kg |
Starty: | - | Body: | - |
Vítězství: | - | Pole positions: | - |
Nejrychlejší kola: | - | Stupně vítězů: | - |
První GP: | VC Austrálie 2007 | ||
První vítězství: | - | ||
Titul šampiona: | - | ||
WWW stránky: | http://adriansutil.com |
2003: Formule
BMW, 6. pozice, 86 bodů, 3x stupně vítězů, 2x pole position, 1x
nejrychlejší
kolo
2004: Formule 3, 17. pozice, 8 bodů, 2x pole position 2005: A1 GP Německo
2006: testování F1, MF1 Racing
________________________________________________________________
Ralf Schumacher

Národnost: | německá ![]() |
Datum narození: | 30.6.1975 |
Rodiště: | Hürth (Německo) | Bydliště: | Monte Carlo (Monako) |
Výška: | 178 cm | Váha: | 74 kg |
Starty: | 163 | Body: | 324 |
Vítězství: | 6 | Pole positions: | 6 |
Nejrychlejší kola: | 7 | Stupně vítězů: | - |
První GP: | GP Austrálie 1997 | ||
První vítězství: | GP San Marina 2001 | ||
Titul šampiona: | - | ||
WWW stránky: | http://ralf-schumacher.de |
Ralf Schumacher už od mládí jezdil Kart a jeho kariéra ve Formuli 3 začala v roce 1994, kdy vstoupil do WTS Racing, týmu, který byl vlastněn manažerem Michaela Schumachera Willi Weberem.
Jeho první vítězství pro tým přišlo až na konci 1994. Získané body mu však stačily, aby v konečném účtování obsadil třetí příčku za Jörgem Müllerem a Alexanderem Wurzem.
V roce 1995 bojoval o titul s Norbertem Fontanou, ale prohrál. V roce 1996 postoupil do Formule 3000. Třikrát vyhrál a v posledním závodě se mu podařilo získat titul.
V roce 1997 Ralf Schumacher poprvé okusil Formuli 1. V jeho Jordanu podával velmi dobré výkony a jednou skončil i na stupních vítězů. Bylo to třetí místo v Argentině a jeho teprve třetí závod. Ralf Schumacher byl rychlý, ale měl i klasický nováčkovský problém - rozbíjel vozy. Během sezóny musel desetkrát předčasně skončit, z toho pětkrát kvůli srážce.
Rok 1998 pokračoval ve stejné stupnici - Ralf byl rychlý, ale jeho styl jízdy nedal technikům spát. Až do závodu v Silverstone. Ralf měl šanci poprvé předvést rodinné geny, které rodinu Schumacherů předurčují k vynikajícím výkonům na mokru. Na mokrém anglickém povrchu Ralf získal první body sezóny pro Jordan. Od tohoto závodu se jeho jezdecký styl usadil a v Belgii, opět na mokru, dokončil dokonce na druhém místě.
Nakonec skončil desátý a pro příští sezónu se rozhodl přejít do Williamsu, kde dělal týmového kolegu Alexu Zanardimu. V roce 1999 mnohokrát skončil na stupních vítězů a daleko předčil šampióna CART, který nakonec nezískal ani bod. Sezónu dokončil se 32 body na šestém místě.
V roce 2000 vystřídal Zanardiho Jenson Button a do Williamsu přišel nový dodavatel motorů - BMW. Mnoho lidí se bálo, že nový motor budou stíhat nováčkovské nemoci. Naštěstí se tak nestalo a Schumacher mohl skončit sezónu se 24 body na 4. místě. Dlužno poznamenat, že nováček Jenson Button se mu v průběhu sezóny přinejmenším vyrovnal.
Byl-li pro Ralfa mladý Brit oříškem, pak by se dal Juan Pablo Montoya označit za velký balvan na kamenité cestě. Ralf dostal podruhé za sebou silného kolegu a aby zpomalil jeho nástup, začal volat po týmové režie. Nakonec je nepotřeboval a vybojoval si trojici vítězství, když to premiérové a nejcennější získal po bratrovražedné bitvě s Michaelem. Děvetačtyřicet bodů stačilo mladšímu z bratrů na celkovou čtvtou příčku.
Ve stínu svého týmového kolegy strávil Ralf Schumacher sezónu 2002, přestože narozdíl od Montoy vyhrál jeden závod. V závěru šampionátu prohrál německý pilot souboj s Kolumbijcem o třetí místo o osm bodů.
od tří let motokáry
1993 ADAC BMW Junior, 2. místo
1994 německá F3, 3. místo
1995 F3, 2. místo, vítězství v Macau
1996 šampion Formule Nippon
Formule 1
1997 Jordan: 11. místo, 13 bodů
1998 Jordan: 10. místo, 14 bodů
1999 Williams: 6. místo, 35 bodů
2000 Williams: 5. místo, 24 bodů
2001 Williams: 4. místo, 49 bodů
2002 Williams: 4. místo, 42 bodů
2003 Williams: 5. místo, 58 bodů 2004 BMW Williams: 9. pozice, 24 bodů, 1x stupně vítězů, 1x pole position 2005
Toyota: 6. pozice, 45 bodů, 2x stupně vítězů, 1x pole position, 1x
nejrychlejší
kolo
2006 Toyota
________________________________________________________________
Takuma Sato

Národnost: | japonská ![]() |
Datum narození: | 18.1.1977 |
Rodiště: | Tokio - Japonsko | Bydliště: | Londýn (Velká Británie) |
Výška: | 164 cm | Váha: | 59 kg |
Starty: | 71 | Body: | 40 |
Vítězství: | - | Pole positions: | - |
Nejrychlejší kola: | - | Stupně vítězů: | 1 |
První GP: | GP Austrálie 2002 | ||
První vítězství: | - | ||
Titul šampiona: | - | ||
WWW stránky: | http://takumasato.org |
Takuma Sato začal se závoděním velmi pozdě. Ve čtyřiadvaceti si ušetřil na motokáru, aby se o rok později zařadil do závodnícke školy automobilky Honda a těšil se její plné podpoře. Sato se účastnil japonského mistrovství F3, ale srdce jej táhlo do Evropy, kde naskočil do britské formule Vauxhall.
Japonec si rychle získal respekt a o rok později se stal šampionem evropského šampionátu formule Opel. Ve stejném roce navíc jezdil britskou F3 a sbíral zkušenosti na to, aby získal za pět vítězství celkové třetí místo. Mladého Japonce si povšimly stáje BAR a Jordan a prvně jmenovaná z něj udělala svého testmana pro sezónu 2001. Takuma ovšem pokračoval v britské formuli 3, kde přesvědčivě získal titul. Ze třinácti závodů nevyhrál jen jeden a ke skvělým výsledkům přidal ještě triumfy na prestižních akcích Marlboro Masters v Zandvoortu a v Macau Grand Prix.
Takuma byl po celou kariéru chráněncem automobilky Honda, jež je dodavatelem motorů pro stáje BAR a Jordan. BAR uzavřel jezdeckou sestavu pro rok 2002 dříve než je obvyklé a pro nejlepšího Japonce všech dob zbylo místo u Jordanu. Ačkoliv měl podle odbroníků se vstupem do f1 počkat a nasbírat zkušenosti, nenechal si velkou šanci ujít a v roce 2002 bude hájit barvy Eddieho Jordana.
1997 motokárový šampion Japonska
1998 britská Formule Vauxhall
1999 evropský šampion formule Opel; britská F3
2000 britská F3, 3. místo
2001 šampion britské F3; vítěz Marlboro Masters a Macau Grand Prix
Formule 1
2000 BAR, Jordan: testy
2001 BAR: testman
2002 Jordan
2003 BAR: 3 body, 18. místo 2004 BAR: 8. pozice, 34 bodů, 1x stupně vítězů 2005 BAR: 23. pozice, 1 bod
________________________________________________________________
Jarno Trulli

Národnost: | italská ![]() |
Datum narození: | 13.7.1974 |
Rodiště: | Pescara (Itálie) | Bydliště: | Monte Carlo (Monako) |
Výška: | 173 cm | Váha: | 60 kg |
Starty: | 165 | Body: | 175 |
Vítězství: | 1 | Pole positions: | 3 |
Nejrychlejší kola: | - | Stupně vítězů: | - |
První GP: | GP Brazílie 1997 | ||
První vítězství: | GP Monaka 2004 | ||
Titul šampiona: | - | ||
WWW stránky: | http://www.jarnotrulli.com |
Za svého působení v motokárách zvítězil Trulli v mnoha italských a světových pohárech a šéf Benettonu, Flavio Briatore, mu zaplatil možnost vstupu do německé Formule 3 během sezóny 1995, kde vyhrál zbývající dva závody za tým KMS. Stejně lehce se mu podařilo získat titul o rok později.
Svého debutu ve Formuli 1 se dočkal roku 1997 a to opět za přispění Flavia Briatoriho. Tarso Marques, pilot Minardi, odešel a Jarno se ujal tohoto uvolněného postu. V Austrálii skončil na devátém místě, když startoval ze sedmnácté pozice, ale jakémukoliv předvedení jeho schopností bylo zabráněno technickými problémy a nedostatkem zkušeností. Marques se vrátil na Velkou cenu Francie, a tak Trulli přešel k Prostu, kde nahradil Oliviera Panise, který se zranil v Montrealu. Na Velké ceně Německa dojel čtvrtý a celý svět Formule 1 doslova šokoval svým vedením po více než polovinu rakouského závodu. Všechno však předčasně zkazila porucha motoru, která znamenala odstup ze závodu.
V roce 1998 podepsal smlouvu s Prostem a jeho nejlepším výsledkem bylo šesté místo v Belgii. V sezóně 99 se mu zrovna moc nedařilo, třebaže ke konci zaznamenal slušné výkony v kvalifikaci. Nakonec to byla nespolehlivost motoru, která mu zabránila dokázat zjevný talent, energii a zápal, tedy věci tolik potřebné k úspěchu.
Eddie Jordan si sympatického Itala všiml a nabídl Trullimu místo, které se uvolnilo po odchodu Damona Hilla. Trulli se tedy tak stal dvojkou Jordanu a Frentzenovým kolegou na rok 2000. Rok 2000 ovšem očekávání nesplnil. Jarno se snažil seč mohl ale poruchový monopost Jordanu příliš šancí na body nepřinesl.
Ani další rok Jordanu nevyšel a trápil se i Trulli. Posledního slušného výsledku dosáhl při GP USA, ale kvůli velkému obroušení spodní kontrolní desky byl ze čtvrtého místa diskvalifikován. Odvolání bylo projednáváno až po skončení sezóny a Ital své tři body dostal zpět. Pro Jordan už bylo pozdě, jelikož už Jarno podepsal kontrakt s Renaultem, kde se stal kolegou Jensona Buttona.
Jarno Trulli se po celou kariéru snažil ukázat, že není jen mužem kvalifikací, ale ročník 2002 potvrdil opak. Ital pravidelně porážel Jensona Buttona, ale v počtu bodů na konci sezóny měl navrch Button. Oba jezdci měli za sezónu stejný počet odstoupení, ale ta Trulliho přicházela většinou v nejméně vhodnou dobu. Přesto není osmé místo k zahození.
od devíti let motokáry
1995 německá F3, 4. místo
1996 šampion německé F3
Formule 1
1997 Minardi, Prost: 15. místo, 3 body, 13 závodů
1998 Prost: 15. místo, 1 bod
1999 Prost: 11. místo, 7 bodů
2000 Jordan: 10. místo, 6 bodů
2001 Jordan: 10. místo, 12 bodů
2002 Renault: 8. místo, 9 bodů\'
2003 Renault: 8. místo, 33 bodů
2004 Renault, Toyota: 6. místo, 46 bodů
2005 Toyota: 7. místo, 43 bodů 2006 Toyota
________________________________________________________________
Alexander Wurz

Národnost: | rakouská ![]() |
Datum narození: | 15.2.1974 |
Rodiště: | Waithofen-an-der Thaya (Rakousko) | Bydliště: | Monako |
Výška: | 187 cm | Váha: | 77 kg |
Starty: | 53 | Body: | 32 |
Vítězství: | - | Pole positions: | - |
Nejrychlejší kola: | 1 | Stupně vítězů: | - |
První GP: | GP Kanady 1997 | ||
První vítězství: | - | ||
Titul šampiona: | - | ||
WWW stránky: | http://www.wurz.com |
Formule 1
1997 Benetton: 4 body, 14. místo (3 závody)
1998 Benetoon: 17 bodů, 8. místo
1999 Benetton: 3 body, 13. místo
2000 Benetton: 2 body, 15. místo
2001 - 2004 McLaren: testovací jezdec
2005 McLaren: testovací jezdec
McLaren: 6 bodů, 17. místo (1 závod)
________________________________________________________________
Mark Webber

Národnost: | australská ![]() |
Datum narození: | 27.9.1976 |
Rodiště: | Queanbeyan (Austrálie) | Bydliště: | Londýn (Velká Británie) |
Výška: | 185 cm | Váha: | 75 kg |
Starty: | 87 | Body: | 69 |
Vítězství: | - | Pole positions: | 2 |
Nejrychlejší kola: | - | Stupně vítězů: | - |
První GP: | GP Austrálie 2002 | ||
První vítězství: | - | ||
Titul šampiona: | - | ||
WWW stránky: | - |
Mark Webber je po dlouhé době dalším Australanem, který se představí ve formuli 1. V roce 1994 uzavřel australskou kapitolu David Brabham a v Melbourne ji před domácím publikem v australském týmu European Minardi Webber opět otevře. Paul Stoddart do svého týmu australského pilota chtěl, ale nemohl jej angažovat bez potřebných financí. Webberovi se podařilo získat sponzory a místu ve formuli 1 už nic nestálo v cestě.
Mark jezdil až do svých osmnácti motokáry a rodnou Austrálii opustil na konci roku 1995, kdy závodil ve formuli Ford. Mezinárodní debut ve formuli Ford v britském Brands Hatch zastihl Webbera ve skvělé formě a dojel si pro třetí místo, čímž si zajistil smlouvu pro rok 1996. Po úspěších ve formuli Ford postoupil Australan do britské F3. I když měl problémy s financemi a málem ze série odstoupil v polovině šampionátu, dokázal sezónu dokončit na čtvrtém místě. Výsledky na sebe upoutal pozornost Norberta Hauga od Mercedesu a dostalo se mu možnosti testovat se sportovním vozem Mercedes AMG. Při testech si vedl velmi dobře a v roce 1998 startoval v mezinárodním šampionátu GT. Společně s bývalým pilotem F1 Berndem Schneiderem odjel všech deset závodů ve velkém stylu a o titul je připravila druhá posadáka Mercedesu Klaus Ludwig a Ricardo Zonta. O rok později Webber v sérii pokračoval, ale po dvou haváriích ve 24 hodinovém závodě LeMans na sportovní vozy zanevřel.
Webber se chtěl vrátit k monopostům a v roce 1999 závodil za tým Paula Stoddarta v mezinárodní formuli 3000. S novým sponzorem své šance pro další rok posílil a po vítězství v Silverstone se dostal do čela šampionátu, ale do konce sezóny klesl na třetí příčku. Svými výkony se zalíbil týmu Benetton. Vysloužil si nejen místo týmu F3000 Super Nova, ale v závodních přestávkách pro Benetton testoval. V roce 2001 Webber vyhrál tři závody a celkově skončil druhý před Tomášem Engem.
Testy pro Benetton byly na Markových výkonech ve voze Minardi znát. Monopost auastralsko-italského týmu sice za moc nestál a jeho kvality srážel i slabý motor Asiatech, ale svého týmového kolegu Alexe Yoonga Mark zesměšnil. Těžký úkol to sice nebyl, ale žádný jiný pilot neměl v roce 2002 tak drtivou převahu nad svým parťákem. Za dva body z pvního závodu vděčí Webber do značné míry štěstí, ale zasloužil si je i svou spolehlivou jízdou bez chyb.
V roce 2003 a 2004 působil Australan v týmu Jaguar, kde se vyprofiloval v jasnou týmovou jedničkou, všechny své týmové kolegy drtivě porážel, ať už to byl Antonio Pizzonia, Justin Wilson, či Christian Klien.
O to větší zklamání nastalo v sezoně 2005, kdy Webber přestoupil do Williamsu. Ve špičkovém týmu se očekávala vítězství, ale vůz na to zkrátka neměl. Behěm sezony se přidala zpráva o odchodu BMW a ani to týmu neprospělo. Webberovy výsledky zůstaly přibližně rovnocené výsledkům týmového kolegy Nicka Heidfelda.
V roce 2006 bude Williams pohánět agregát Cosworthu a nový týmový kolega je Nico Rosberg.
1994 australská formule Ford
1995 britská Formule Ford
1996 britská Formule Ford
1997 britská Formule 3
1998 šampionát GT
1999 šampionát GT, 24 hodinový závod LeMans
2000 formule 3000, 3. místo
2001 formule 3000, 2. místo
Formule 1
2001 Benetton: testman
2002 Minardi: 16. místo, 2 body
2003 Jaguar: 10. místo, 17 bodů
2004 Jaguar: 13. místo, 7 bodů
2005 Williams: 10. místo, 36 bodů
________________________________________________________________